תהליך סגירת עסקת שכירות משרדים בירושלים

שיתוף

כאשר חברה מתחילה תהליך של איתור משרדים בירושלים, חשוב לקחת בחשבון פרמטרים רבים שמבטיחים התאמה לצרכים העסקיים, מחירי שכירות שתואמים את הממוצע באזור, ותנאי עבודה נוחים.

 

לפעמים נראה שעיקר המשימה הינה למצוא את הנכס או למצוא את העסקה האטרקטיבית ביותר אך עם השנים אנו למדים שגם אחרי שכבר מצאנו את המשרדים המתאמים עבור השוכרים הפוטנציאלים, רק אז מתחיל התהליך המשמעותי.

 

רכזנו עבורכם מספר פרמטרים וכן סעיפים שהם מומלצים לבדיקה רגע לפני שחותמים על הסכם שכירות או רכישת נכס מסחרי בירושלים.

הסביבה

  • נגישות לעובדים הקיימים, אזורים אטרקטיביים לטובת גיוס עובדים למשל איזור הכניסה לעיר המתפתח בירושלים נגיש לתחנת רכבת המרכזית ומאפשר גיוס עובדים ממרכז הארץ רכבת מתל אביב לתחנת נבון שבירושלים 27 ד"ק.
  • מצב תכנון רכבת שבבניה (לפעמים יכול לגרום נזק עד שהרכבת תהיה בנויה)
  • עסקים תומכי משרדים בסביבה: בתי קפה, מסעדות, בנקים, משרדים ממשלה, סניפי דואר, בתי משפט, סביבת הייטק, מיקום שקט ופסטורלי, כל חברה הדרישה והצורך שלה.

פרטי הנכס ובעליו

מי הוא היזם או בעל הנכס.
בין כמה הבניין ומה מצבו הפיזי/תכנוני
האם בניין עם בעלים אחד או ריבוי בעלים.

מפרט טכני ומערכות הבניין

מפרט מעטפת המבנה.
זמינות גנרטור ויכולות גיבוי (צ'ילרים, מערכות גילוי אש, 24/7).
שעות פעילות הבניין והצ'ילרים.(בעיקר עבור חברות שעובדות עם חו"ל לפעמים הדלקת המיזוג תדרוש תוספת תשלום מעבר למחיר של כולם)
יחס ברוטו נטו של הבניין /% העמסת יזם.

מתקנים ותשתיות עבור העובדים

מקלחות לעובדים.
אזורי חנייה לאופניים ולקורקינטים.
אספקת חשמל ורמת הזמינות שלה.
חדר כושר: האם עלות נוספת או כלול בדמי ניהול.
בית כנסת.
נגישות מלאה לנכים.

הנכס

באיזו קומה ממוקם המשרד.
לאיזה כיוון פונה המשרד קריטי מבחינת שעות החשיפה לשמש.
דלתות כניסה לקומות.
רמת הגימור בקומה.
גובה הקומה (בטון-בטון) גובה טוב זה 3.20
שטחים "מתים" בקומה- נובע מתכנון קומה לא מוצלח.
יחס ברוטו/נטו בתוך המושכר( נתון חשוב לא פחות מ מחיר שכירות למטר מרובע)

מספר החניות המוקצות ומיקומן

לרוב המפתח המקובל לחניות בירושלים הוא 1/50 כלומר חניה אחת על כל 50 מ"ר בכניסה לעיר המצב יהיה שונה – אן כל כך חניות כך שמדברים היום על כך שרוכש/שוכר קומה יוכל להנות מ 4 חניות בלבד.
שירותים מספר התאים והאם בפנים הנכסים עצמם או בלוביים.

עבודות התאמה ותשתיות

אישור המשכיר לביצוע עבודות התאמה.
הקצב המתוכנן לעבודות ההתאמה.(ע"ח מי יבוצעו עבודות ההתאמה וע"פ איזה מפתח: בעבר היה מקובל סכום של 10 ₪ תוספת בדמי השכירות על כל 1000 ₪ תקציב, היום הריבית עלתה ואיתה המספרים, כלומר על כל 1000 ₪ השקעה בבינוי מבקשים 12 ₪ תוספת שכירות למטר.
האם במידה והמשרד לא חדש ויש תיקון ליקויים על ידי המשכיר/השוכר.

לוחות זמנים

לוחות זמנים כלליים לפרויקט.
מועד תחילת עבודות התאמה למשרד.
משך עבודות ההתאמה. (יש בניינים שמותר לבנות בהם רק בשעות ספציפיות)
דרכי שינוע ציוד וחומרים במהלך תקופת ההתאמות.
מועד תחילת השכירות.
במידה ומגדל חדש – תאריך לקבלת טופס 4 לבניין.
חודשי גרייס (פטור מתשלום). לצורך בינוי.

תנאים מסחריים עלויות ותשלומים

עלות דמי שכירות למטר

מחירי השכירות בירושלים אינם משתנים מאזור לאזור כלומר המחירים בהר חוצבים, גבעת שאול, מרכז ותלפיות הם דומים מאוד עם זאת יש מספר פרמטרים שעושים את העסקה לטובה, להלן פירוט ממוצע עלות משוערת של שכירות משרדים בירושלים המספרים עדכניים לשנת 2025 אך ניתנים לשינוי לפי רמות המגדלים Class A, Class B, Class C.
ממוצע מחירי שכירות ברמת מעטפת: 65-90 ₪ למטר
ממוצע מחירי שכירות ברמת גמר 70-100 ₪ למטר
ממוצע דמי ניהול בירושלים: 15-19 ₪ למטר
ממוצע מחירי חניה חודשית מסודרת בחניון מגדל המשרדים 600-800 ₪ לחודש לחניה.
מבנה ההסכם ותנאים לעזיבה בתום כל תקופה.
מועדי יציאה אפשריים במהלך כל תקופה וכן זמן הודעה מראש על עזיבה בתום כל תקופה.
אופציה להכניס שוכר חילופי.
שינויי מחיר בתקופות השכירות השנייה והשלישית.
שכר דירה למחסנים.

דמי ניהול (דמ"נ)

גובה ומועד תחילת התשלום.
האם בחברת הניהול יש הפרשה לקרן השקעות?
תצורת התשלום (מקדמות, העברות בנקאיות וכדומה).
הצמדה למדד: מהו המדד הקובע?
עלות החניות (כולל ארנונה ודמי ניהול).
תשלומים בתקופת ההתאמות.
חניות זמינות לצוות הפרויקט בתקופת ההתאמות.
תכולת הגרייס.

בטחונות והתחייבויות

סוג הערבות הנדרשת.

ניתן ומקובל לדרוש בעבור הסכמי שכירות

ערבות בנקאית 3-6 חודשים כולל שכירות/ניהול/ומע"מ
1/2 ערבות אישית.
שטר חוב.
תנאים להחזרת המושכר בתום התקופה.

לסיכום

תהליך מציאת משרד דורש בחינה קפדנית של כל הפרטים הקשורים לנכס, לתנאי השכירות ולתשתיות. תכנון נכון והתמקדות בנקודות החשובות יבטיחו בחירה חכמה של המשרד המתאים לעסק שלכם.

1. תכנוון נכון.

2.יש משרדים שכבר בנויים ובנויים ברמה מאוד גבוהה כי מי שהיה לפני והשקיע המון.

3.בעל בית אמין ונוח.

4.חברת ניהול מקצועית.

5. כמות חניות מספיקה ועוד.

מומלץ להיעזר ביועצים מקצועיים כדי לוודא שהחוזה וההסכמים משרתים את האינטרסים של חברתכם בצורה מיטבית.

לכל שאלה חייגו אלינו:

054-742-2255 / 054-766-2727

דילוג לתוכן